8.10.2013

Hei Tehyn ao 223 jäsenet,

Kuten olemme kaikki tietoisia sairaanhoitopiirimme tilanteesta, olemme joutuneet säästötoimenpiteiden kohteeksi. Sairaanhoitopiirin hallitus äänesti lomautusten puolesta. Työnantaja on päättänyt tarjota vaihtoehdoksi ottaa lomautuksen sijaan vähintään 4 päivää talkoovapaata ajalle 1.10.-31.12.2013. Tämä anomus on tehtävä 11.10 mennessä omalle esimiehelle. Anomukset käsitellään lomautussuunnitelmien yhteydessä. Jokaisen tulosalueen yksityiskohtaiset lomautussuunnitelmat pitää olla valmiina 21.10 mennessä. Kaikki suunnitelmat käsitellään VSSHP:n yhteistyötoimikunnan kokouksessa 30.10. Henkilöt, jotka ovat anoneet vähintään 4 päivää talkoovapaata, välttyvät mahdollisilta lomautuksilta. Lomautuksen kesto on 7 päivää sisältäen 5 karenssipäivää. Lomautusilmoitus tulee antaa työntekijälle marraskuun aikana. Työntekijä on oikeutettu saamaan liiton ansiosidonnaista päivärahaa, kun 7 karenssipäivää on täyttynyt. Karenssipäivät tulee kerryttää 8 viikon aikana. Sama karenssiaika on voimassa 34 viikkoa lomautuksen alusta. Tämä lomautusaika e siis oikeuta liiton ansiosidonnaiseen päivärahaan.

Jokainen työntekijä mietti ja tekee omakohtaisen päätöksen talkoovapaan ja lomautuksen suhteen. Erityiskysymyksissä voi kääntyä henkilöstötoimiston ja palkanlaskijan puoleen (osa-aikaiset työntekijät, sijaiset jne.).

Olemme ammattiosastona  erittäin pettyneitä työnantajan ratkaisuun.

Tehy järjestää 15.10.2013 klo 15.10 TYKS:n T-sairaalan edustalla laillisen mielenilmaisun tulevista säästötoimenpiteistä. Samana päivänä Tehy järjestää  myös tiedotustilaisuuden TYKS:ssä, joka saadaan videoyhteydellä Uuteenkaupunkiin Koistisen kabinettiin. Tiedotustilaisuus alkaa klo 16. Tervetuloa!

Terveisin Tehy ao 223 hallitus ja luottamusmiehet